Warning: A non-numeric value encountered in /bursatmNEW/templates/as002073/includes/includes.php on line 78
W zdrowym ciele, zdrowy duch

Dzieje się u nas...

Oferta wykorzystania czasu wolnego dostosowana jest do potrzeb i zainteresowań młodzieży. W trosce o rozwój młodzieży organizowane są zgodnie z tradycją Bursy uroczystości, spotkania z ciekawymi ludźmi, konkursy, wieczory filmowe, kulinarne, wyjścia do kina, wycieczki krajoznawcze itp.

Młodzież u nas:

Pełna pomysłów, kreatywna mająca możliwość rozwijania swoich zainteresowań i uzdolnień. W wolnych chwilach może tutaj wypocząć i zregenerować siły.

Ma również możliwość korzystania z boisk znajdujących się w sąsiedztwie bursy oraz miejskich placówek kulturalnych i sportowych takich jak: Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji, Miejski Ośrodek Kultury, Miejska Biblioteka Publiczna, kryta pływalnia, kręgielnia, tor łyżwiarski.

Oferujemy domowe warunki:

• Pokoje estetyczne i wygodne z dostępem do Internetu.
• świetlica, sala do nauki i kuchnia bogato wyposażone w niezbędny sprzęt.
• Pomieszczenia sanitarne o dobrym standardzie.

Odsłony: 28

cwiczeniaPodczas intensywnej nauki należy robić przerwy. By przerwa przyniosła efekt, warto jej czas wykorzystać na rozluźnienie mięśni. Poniższy film można włączyć i ćwiczyć przy stoliku razem z instruktorką Joanną Stróżek.

https://www.youtube.com/watch?v=knYi6qp6A_A&fbclid=IwAR3HW0LC32IgwlT7Zb0sThHn6nGE7Lxxbfy3ocLfD1GGlRmuRgR5F57Xl2c

Odsłony: 59

cardioCzym jest trening cardio?
Trening cardio to ćwiczenia wytrzymałościowe dotleniające organizm, poprawiające pracę układu krążenia oraz kondycję organizmu. Trening cardio nazywany jest też treningiem tlenowym. Zwiększa ilość oddechów na minutę oraz przyspiesza tętno, co sprawia, że komórki i tkanki mięśniowe są lepiej dotlenione. Pozwala również dość szybko pozbyć się zbędnych kilogramów.
Czym cechuje się dobry trening ?
Aby aktywność mogła przynieść właściwy rezultat, należy pilnować właściwego czasu treningu. W przypadku osób początkujących, jedna sesja treningowa nie powinna trwać dłużej niż 20 minut. Wraz ze zdobytym doświadczeniem, które przekłada się na lepszą kondycję, czas ćwiczeń warto wydłużyć do 30-40 minut.
Wskazania i przeciwwskazania do treningu cardio
Trening cardio jest bardzo przydatny dla osób, które chcą zredukować masę ciała, ponieważ przyspiesza i wspomaga procesy metaboliczne pozwalające na szybkie i efektywne spalanie tkanki tłuszczowej. Ćwiczenia tego rodzaju przeznaczone są dla wszystkich chętnych, jednakże osoby z chorobami i problemami ze strony układu sercowo-naczyniowego powinny skonsultować się przed podjęciem treningu cardio z lekarzem i dostosować jego intensywność do swoich możliwości.
Dobrze zbilansowana dieta
Wiele osób jest przekonanych, że w czasie dbania o estetyczną sylwetkę nie można sięgać po ryż, makaron, czy słodycze. Okazuje się jednak, że nic bardziej mylnego. Nie chodzi bowiem o rodzaj produktów, a zachowanie odpowiedniego bilansu kalorycznego. Jeśli mamy ochotę sięgnąć po słodki batonik czy talerz makaronu z sosem boloński, możemy to zrobić. Warunkiem jest jedynie nie przekroczenie dziennej ilości kalorii, którą możemy przyjąć. Kwestie dotyczące indeksu glikemicznego zdają się nie mieć w tym wypadku znaczenia. Przekraczając dzienny bilans kaloryczny, zaszkodzimy sobie nawet wtedy, kiedy będziemy spożywać kaszę gryczaną oraz dziki ryż.
Zapraszam do obejrzenia filmu:
https://www.youtube.com/watch?v=fwTffUDL1lQ
Źródło
https://www.medonet.pl/zdrowie,trening-cardio---opis--poziomy-intensywnosci--efekty--wskazania--przeciwwskazania,artykul,1729542.html
https://www.marbo-sport.pl/Cwiczenia-cardio-droga-do-smuklej-sylwetki-cinfo-pol-204.html

POWODZENIA!!!

Poleca: A. Bernaciak

Odsłony: 65

W ostatnim czasie przychodzi nam się konfrontować z nową i zupełnie nieznaną dotąd sytuacją. Nie do końca wiemy, jak sobie radzić z zaistniałym stanem otaczającej nas rzeczywistości. Zmiany w funkcjonowaniu społecznym mogą znacząco wpływać na nasze samopoczucie, wywołując niepokój i lęk.

W związku z sytuacją epidemiczną w Polsce zachęcamy do zapoznania się z oficjalnymi zaleceniami jak chronić nasze zdrowie psychiczne i dbać o społeczne samopoczucie nas wszystkich, najbliższych i otaczających nas ludzi.

Kilka rad dla wszystkich jak chronić zdrowie psychiczne przed koronawirusem:

1. Nie pozwól, by nadmiar informacji pogorszył Twój nastrój.
2. Dbaj o podtrzymywanie kontaktów społecznych w bezpieczny sposób.
3. Codziennie przez co najmniej 30 min uprawiaj bezpieczną dla Ciebie i innych aktywność fizyczną.
4. Dbaj o swoje zdrowie fizyczne - odżywiaj się prawidłowo, zadbaj o odpowiednio długi sen.
5. Jeśli przebywasz w domu, zaplanuj jak spędzić czas izolacji.
6. Postaraj się utrzymywać stały plan dnia.
7. Dbaj o bezpieczeństwo w sytuacji kiedy musisz wyjść z domu
8. Unikaj radzenia sobie ze stresem za pomocą alkoholu i innych używek.
9. Zastanów się, czy komuś z Twoich bliskich lub sąsiadów nie jest potrzebna pomoc.
10. Chorzy i te osoby, które czekają na wyniki badań, czy odbywają kwarantannę wymagają szczególnej troski i opieki.

 

Źródło:
https://www.gov.pl/web/koronawirus/10-rad-dla-wszystkich-jak-chronic-zdrowie-psychiczne-podczas-epidemii

Odsłony: 98

Stres każdego dnia towarzyszy każdemu z nas. To jednak nie powód, by zaprzyjaźnić się z nim i traktować go, jako nieodłącznego towarzysza naszego życia. Warto podjąć z nim walkę, by nie przejął całkowitej kontroli nad nami. Ćwiczenia relaksacyjne są prostą drogą do okiełznania stresu.
Możesz wykonywać je zawsze, kiedy poczujesz, ze stres zaczyna cię paraliżować i uniemożliwia normalne funkcjonowanie. Możesz także wprowadzić je do rozkładu swojego dnia, jako element obowiązkowy i powtarzać je codziennie.
Spróbuj, a przekonasz się, że ćwiczenia relaksacyjne są wspaniałą formą relaksu!

Prezentujemy 5 najprostszych, które bez problemu wykona każda i każdy z was!

Read More
Odsłony: 221

20200326 200733Wszyscy wiemy jak ważny jest ruch i dbanie o zdrowie fizyczne i psychiczne. Tym większe ma to znaczenie w realiach obecnej sytuacji kiedy to możliwości ruchu zwłaszcza na świeżym powietrzu zostały drastycznie ograniczone. W trosce o zdrowie i bezpieczeństwo wszyscy musimy to respektować ....a tymczasem nasz organizm krzyczy i woła o pomoc. On musi być w gotowości przez cały czas, by móc walczyć jak równy z równym, z tym co na dzień dzisiejszy wydaje się być silniejsze od nas.

Read More

logo